13 juni 2011

Mig äger ingen av Åsa Linderborg


Åsa Linderborg fick stor uppmärksamhet för sin självbiografiska roman Mig äger ingen när den kom 2007. Åsa växte upp med sin far Leif Andersson, eftersom mamman lämnade familjen när Åsa var nästan 4 år. Fadern är - enligt vad han själv säger – den bästa härdarmästaren i Sverige. Han arbetar på Metallverken i Västerås. Åsa ger en ömsint och humoristisk skildring av fadern, av hans kärlek till sin dotter, men också av hans beroende av sina föräldrar, hans svårigheter att sköta sin ekonomi, hans tilltagande alkoholism. DAISY-talboken har en speltid på 6 tim och 36 min, punktskriftsboken har 5 volymer.

2 kommentarer:

  1. En av de finaste böcker jag vet, jag grät när jag läste den! /Linda

    SvaraRadera
  2. Gud vad bra den var. Grät så jag trodde hjärtat skulle gå sönder på slutet dock. Hoppas du inte längre är ensam Leif.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.