08 december 2009

Om Jesus - kulturministern talar ut

Lena Adelsohn Liljeroth tittade förbi på TPB och passade då på att lämna ett boktips till TPB-katalogens läsare:



Får du inte upp videoklippet, eller har du svårt att höra? Här följer en skriftlig nedteckning av det som sägs i klippet:

"Hej! Jag har fått den stora glädjen att prata om något som verkligen engagerar mig, och det är det här med litteratur och att få ge boktips. När någon kommer hem och man börjar prata böcker så fastnar man lätt framför bokhyllan.

Men får jag bara ge ett tips, så här spontant, så tycker jag att du ska läsa Jonas Gardells bok Om Jesus. Den är tänkvärd, den är mycket välskriven och han är oerhört kunnig. Jag är visserligen inte troende själv, men jag har ändå haft stor glädje av den.

Och får jag ge ett annat boktips, så läs om de här böckerna som du läste när du var ung, för genom dem kan du se hur du själv har förändrats."


Till Jonas Gardells 'Om Jesus' i TPB-katalogen

Passa även på att ta fasta på kulturministerns allmänna lästips: återuppväck dina läsminnen från svunna tider – sök i TPB-katalogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.