15 juni 2010

Äntligen har jag vågat närma mig Elsie



Bokomslag: Kvinnan som mötte en hund av Elsie Johansson Ibland känner man sig bara så dum. Till exempel när man låtit bli att göra något för att man är rädd för att det inte ska bli så bra som man tänkt sig. Jag har länge undvikit Elsie Johansson just av denna anledning - att jag inte skulle tycka att hon var så bra som jag "borde" tycka. Nu, efter att ha läst Kvinnan som mötte en hund, vet jag att hon inte är så bra som jag hoppats. Hon är bättre, ja, till och med fantastisk!

Elsie Johanssons romandebut från 1984 är en berättelse om Vera Backman, en kvinna som endast med hjälp av sina fasta dagliga rutiner och arbetet på Verket lyckas hålla tillvaron på rätt köl. När hon en dag tvingas sjukskriva sig sätts allt i rejäl gungning.

En lågmäld och vackert sorglig berättelse, som jag verkligen rekommenderar!

Finns både som talbok och punktskrift i TPB-katalogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.